woensdag 9 juni 2010

Pauline Koch

Goede Conceptlancering:

Wuppies!

De Albert Heijn heeft in 2006 tijdens het WK voetbal de wuppies geintroduceerd in Nederland. Albert Heijn liet 15 miljoen Wuppies produceren die onder het motto "Wup Holland Wup" aan haar klanten werden uitgedeeld bij een besteding van 15 euro aan boodschappen. Wuppie is erg goed gelanceerd door middel van de vele reclame spotjes van de AH. In de commercial van de Wuppie was er een speciaal Wuppie-lied waarvan de tekst sloeg op het WK.

De naam Wuppie is bedacht door zanger Pierre Kartner. Het komt van "World Unique Promotional Product Identity & Emotion. Wuppie was erg populair en iedereen wilde er één hebben. Je kon ze overal op pakken en je kon zelfs sparen voor een Mega Wuppie. Ze waren zelfs zo populair dat er rijen voor de AH stonden met kinderen die aan iedereen vroeg of ze de wuppies mochten hebben. Door deze actie ging de omzet van de Albert Heijn vier keer zo hoog als normaal.

Dit vind ik een goed voorbeeld van een goede conceptlancering. Het was een enorm succes en hierdoor steeg de omzet enorm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten