dinsdag 25 mei 2010

Merel van der Hagen

Concepten van Nu:

Hema's Bonkies



















Een nieuwe rage onder de kinderdoelgroep: De Bonkies van de Hema
Vroeger speelde iedereen al met knikkers. Grote knikkers, kleine knikkers, mooie knikkers oude knikkers. Maar nooit bonken (grote knikkers) met een gezichtje erop!!

De Hema heeft het slim aangepakt. Bij aankoop van 5 euro aan producten bij de Hema, krijgt de consument een 'gratis' bonkie. Bij 4 streepjescodes van de bonkie verpakking kan de consument een schattig hulseltje krijgen om de knikker in te doen, en deze te dragen als sleutelhanger.

Ieder bonkie heeft zijn eigen persoonlijkheid, waardoor kinderen gemakkelijk een favoriet kunnen creeren. Ook zijn de bonkies in de reclame van de Hema een beetje ontdeugend, dat trekt de kinderen natuurlijk ook aan.

Uit bronnen blijkt dat de Hema een groot succes heeft gecreeerd omdat ouders speciaal hun boodschappen doen bij de Hema, om de bonkies te kunnen sparen. Geregeld zijn de knikkers op en kan de consument een tegoed bonnetje ontvangen om later alsnog de verzameling aan te kunnen vullen.
Bron: Hema




De Bavaria DutchyDress!












Je kent die grappige reclame van Bavaria waarschijnlijk al. Een beveiligingsman staat bij het WK toezicht te houden. De arme man ziet niets van de wedstrijd, en jaar in jaar uit moet hij kijken naar lelijke dikke mannen die staan te juichen om een doelpunt. Hij lijkt er misselijk van te worden. Door de jaren heen zien we de man veranderen. Ook de tegenwoordige tijd is anders! Nu staan er tegenwoordig ook vrouwen op de tribune MET een sexy jurkje. De vrouwen blij, maar ook de beveiliger is tevreden met het uitzicht.
Dit is natuurlijke en slimme truc van Bavaria om de vrouwen ook tevreden te stellen met het WK. En niet alleen de vrouwen zullen blij zijn met dit jurkje. De mannen kopen een kratje pils en zien hun meisje in een mooi oranje jurkje!
Als boegbeeld van deze actie staat Silvie van der Vaart. Een sterke mooie vrouw die op het moment ontzettend in de publiciteit staat, omdat zij net genezen is van borstkanker en weer helemaal terug is met een nieuwe look. Niet geheel onbelangrijk; ze is een voetbal vrouw! Manlief Rafael van der Vaart heeft een basisplaats in het Nederlands Elftal!
Deze factoren maken de Bavaria DutchyDress nu al een succes!


Conceptontwikkelaar:
John de Mol : Media conceptontwikkelaar





John de Mol word al jaren gezien als de media conceptontwikkelaar van Nederland. Natuurlijk is dat niet altijd zo geweest.

Ooit is hij gestart bij de publieke omroep; de Tros. Daar heeft hij de kneepjes van het vak geleerd, en zo had hij voldoende ervaring om zijn eigen bedrijf op te starten; John de Mol productions.

Maar zijn bedrijf was geen succes. 7 jaar leed hij verlies met zijn ideeen en concepten.
Zijn doorbraak werd het programma; Medisch Centrum West.

In 1994 wist John de Mol een fusie te sluiten met musicalproducer Joop van den Ende. Samen creeerde zij EndeMol producties. Big Brother scoorde met dit bedrijf een wereldwijde doorbraak, een heus kijkcijferkanon was geboren.
In 2000 verkocht John de Mol zijn bedrijf en starte een nieuw bedrijf, genaamd Talpa Media
Ik 2005 zette hij zijn eigen Mediazender op in de hoop een groot deel van de nederlandse televisie te kunnen beheren. Hij kocht verschillende bekende presentatoren op om zo zijn zender tot een succes te maken. Helaas heeft dat niet mogen baten, aangezien Talpa nog niet helemaal op de kaart staat, de omroep is hard bezig om zijn doelen te bereiken.

John de Mol is een groot conceptontwikkelaar met vernieuwende formats en programma's, en daarom vind ik hem een goede conceptontwikkelaar in de media branche.

Bron:
Google.nl
Talpa.nl
Wikipedia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten