woensdag 26 mei 2010

conceptlancering groepsgedeelte

Een voorbeeld van een goede conceptlancering:

Axe
Een goed voorbeeld van een goede conceptlancerig is het deodorantmerk AXE. hun concept luidt: 'Spray more, get more'. De reclamecommercials van AXE zijn altijd opvallend en blijven hangen bij de consument. Een man spuit zich vol met deodorant van AXE en er komen duizenden vrouwen op hem afrennen. Dus ze willen eigenlijk zeggen dat hoe meer je AXE spuit, hoe aantrekkelijker de vrouwen je vinden. Dit zal natuurlijk elke man wel aanspreken en zet aan tot kopen. hierom vind ik AXE een erg goed en geslaagd concept.

2 voorbeelden van een slechte conceptlancering:
'The next Michael Jackson'.

Op 25 juni 2009 overleed Michael Jackson, The king of pop.

dus in het najaar van 2009 kwamen zowel SBS als RTL met een televisieprogramma waarin ze op zoek zijn naar een nieuwe king of pop, waar vooral zijn dance moves heel belangrijk zijn.
MJ is hier nog geen half jaar overleden en nu al wordt hij gebruikt als leidend voorwerp van de nieuwe televisieprogramma's en naar mijn idee wordt zijn door vooral erg uitgemolken.

De gouden kooi:

De gouden kooi was een Nederlands televisieprogramma waarin een groep kandidaten langdurig in een luxe villa worden opgesloten, waarbij de laatst overgebleven kanditaat de villa en een groot geldbedrag kon winnen. Deelnemers konden afvallen doordat ze werden weggepest of om persoonlijke reden opgeven, of doordat ze werden weggestemd door hun medespelers of door het publiek.
Het programma is ontwikkeld door John de Mol in 1997 en werd uitgezonden van 2006 tot 2008. Het was oorspronkelijk te zien op de Nederlandse zender tien ( ook gekend als talpa) maar na het opheffen van tien werd het programma uitgezonden op rtl5. Op 22 mei 2008 werd de finale van het programma uitgezonden. Deze werd gewonnen door Jaap Amesz. Maar uiteindelijk kon de villa al niet meer gewonnen worden, deze bleef in gebruik als studio voor verdere volgende programma's, wel werd er een grote duit geld gewonnen.
Naar mijn idee is dit een goed voorbeeld van een slecht concept. Het programma ging helemaal nergens over, een groep mensen die zich duidelijk stierlijk vervelen en samen een vreselijk programma maken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten